“Planul zilei”

Planul zilei poate fi foarte greu de realizat uneori, desi pare simplu. In zilele mai complicate planul poate fi: “sa mananc ceva” sau “sa ajung macar o singura data la toaleta astazi” sau “sper sa reusesc sa ajung la paharul cu apa in urmatoarea ora” sau altele de genul acesta; unde zilele complicate sunt acele zile cu 2 copii ce functioneaza non-stop!

Dar majoritatea zilelor sunt calme. Sunt calme si frumoase acum, dupa ce am descoperit ce bun este un plan! Descoperirea asta am facut-o pe Facebook, facand parte din grupul “Ama-Happiness is Homemade” si citind blogul amanicolae.ro. Asa am cunoscut-o doar virtual pe Ana Maria Nicolae si m-am regasit in cateva dinte postarile ei.

Am ajuns la concluzia ca intotdeauna imi propuneam sa fac prea multe pentru o zi in care trebuia sa stau acasa cu unul sau amandoi copiii. Evident ca nu reuseam, asa ca la finalul zilei eram nervoasa, cu multe frustrari acumulate, cu un sentiment de neputinta si mereu cu prea multe griji.

Am gasit in grupul si pe blogul mentionate cateva sfaturi care ma ajuta foarte mult in activitatile de zi cu zi. Evident ca nu reusesc sa le urmez pe toate, insa cateva tot ma ajuta zilnic:

  • regula de 2 minute: daca o activitate imi ia mai putin de 2 minute sa o indeplinesc, nu o aman;
  • chiuveta curata in fiecare seara;
  • sarcini mai putine stabilite la inceputul zilei, ceea ce inseamna ca sunt mai odihnita, deci mai disponibila pentru copii, care sunt astfel mai receptivi si mai calmi si de aici tot “lantul slabiciunilor” (pozitive).

Cateva exemple: planul zilei de miercuri a fost sa curat geamurile din bucatarie si plita. Atat mi-am dorit. Am lucrat linistia, in ritmul meu, si am reusit sa fac, de fapt, curat in toata bucataria. Planul zilei de joi a fost sa gatesc o supa de pui cu galuste si o mancare cu fasole verde. Pentru ca nu m-am stresat foarte tare, am avut timp sa fac si doua paini, sa lucrez la un proiect drag mie si seara am avut un puternic sentiment de eficienta. Planul zilei de astazi a fost sa recuperez cateva restante la activitatile mele on-line: raspuns la mesaje, cateva postari si scris acest articol. Dupa cum se vede, planul a fost indeplinit si am avut chiar satisfactia sa imi ramana timp sa merg intr-o vizita si sa ud plantele de pe balcon.

Asadar, cu multumiri pentru Ana Maria Nicolae, voi fi un invatacel harnic si imi voi organiza de minune putinul meu timp liber cu ajutorul www.amanicolae.ro si al grupului Ama – Happiness is Homemade.

Leave a Reply

