De ziua mea

Astazi implinesc 39 de ani. Cu cativa ani in urma, ma oprisem din numarat pe la vreo 25… adica daca ma intreba cineva repede, scurt, cati ani am, raspundeam fara ezitare “25” si abia mai apoi imi aminteam ca am 30 si ceva. Acum mi se intampla iar: m-am oprit din numarat pe la 35 de ani. Si iarasi, daca ma intreaba cineva rapid cati ani am, trebuie sa calculez putin in gand.

Dupa o perioada in care am fost absenta din viata mea, parca incep sa ma regasesc. Stiu ca va urma inca un timp in care ma voi lasa iarasi pe ultimul loc. Insa imi doresc sa fie ceva mai scurt. Pentru ca am vazut pe propria-mi piele: putina atentie pentru mine, si sunt in stare sa ofer mult mai mult celorlalti. In primul rand mai multa liniste. O mica satisfacere a propriilor mele nevoi, si deja ziua pare mai senina. Cu doi copii nu va fi deloc usor de facut asta, insa cred ca merita efortul.

Astazi nu mi-am facut nici un plan. Am trait pur si simplu: am ascultat muzica, mi-am facut o cafea, a mancat prima piersica pe anul asta. Nu m-am mai simtit vinovata pentru ca m-am bucurat de timpul petrecut singura, in liniste. Nu m-a mai mustrat constiinta ca Ana este la gradinita, iar eu stau linistita in fata calculatorului si scriu aceste randuri, in loc sa fiu cu ea; si nici ca, daca vreau, pot atipi cateva minute in timp ce sotul este la serviciu.

Si am luat hotararea de a incepe sa ma cunosc mai bine, sa ma iubesc mai mult, sa am mai multa liniste. Totul va fi “si mai si” decat pana acum. Pentru ca am 39 de ani, un sot minunat, un copil extraordinar, un bebe pe care il asteptam numarand zilele pe degete si la orizont se zareste tot mai clar si casa atat de mult dorita. Asa ca incep sa ma asez incet-incet pe drumul meu, care incepe sa devina ceva mai larg decat potecile pe care am umblat pana acum.

 

Leave a Reply

