Cealalta Ana

Cealalta Ana este o fetita a carei poveste am cunoscut-o iarna trecuta. On-line. Povestea Anei, transmisa prin randurile scrise de mama ei si prin fotografii, este de o realitate care te zguduie, te trezeste, care lasa urme.

Cealalta Ana, o fetita mai mica decat Ana mea cu 9 luni; cealalta Ana, o fetita cu acelasi nume; cealalta Ana, o fetita cu aceea privirea ca si Ana mea, si pe care nu o pot uita.

Cealalta Ana a fost diagnosticata cu leucemie la varsta de aproape 6 luni, in noiembrie 2014; cealalta Ana luptat cu boala cea urata si rea; cealalta Ana a lasat in urma durerea si suferinta, in urma cu o saptamana. Povestea ei m-a impresionat mult, foarte mult. De fiecare data citeam randurile scrise de mama ei cu speranta ca vor veni vesti tot mai bune. De cateva ori am indraznit sa ii trimit mesaje si sa o intreb cum se mai simte micuta lor Ana. Mi-a raspuns de fiecare data, insa la ultimele conversatii au inceput sa se intrevada si semne ale bolii Anei care a recidivat.

Saptamana trecuta, cand noi ne-am intors din concediu, am citit randurile prin care mama ei ii ura micutei Ana drum bun…

Si nu pot uita povestea celeilalte Ana. Poveste care a lasat in urma atata durere si tristete, atatea intrebari fara raspuns. Atata dor nestins.

Cum sa depasesti astfel de momente?! Nu le pot depasi eu, care nici macar nu am cunoscut-o pe cealalta Ana…

Cum sa suporti gandul ca ea nu mai este? Ca nu o mai poti tine de mana, ca nu o mai poti saruta, ca nu te va mai putea striga “mama”? Cum sa o vezi suferind, si sa nu iti vina sa sa urli si tu de durere? Cum sa nu te simti ca intr-un vis, ca intr-un cosmar din care abia astepti sa te trezesti? Cum sa intelegi de ce tocmai tie ti se intampla asta? Cu ce ochi sa privesti forfota oamenilor din jur care ii consuma inutil, in timp ce copilul tau sa lupta sa traiasca? Cum sa mai poti spera, cand totul in jur se prabuseste? Cum sa nu stii daca sa iti faci sau nu planuri cu copilul tau, pentru ziua de maine, pentru ora ce vine?

Cum sa ii asculti fiecare respiratie, nestiind ca poate va fi si ultima? Cum sa ii tii mana in mana ta, stiind ca e pentru ultima data cand ii simti caldura? Cum sa nu te chircesti si sa mori si tu pe tarana proaspata? Cum sa-i mai privesti jucariile si hainutele stiind ca nu le va mai atinge vreodata?

Povestea celeilalte Ana mi-a lasat in suflet o imensa tristete. Mi-a lasat multe intrebari, carora nici nu as vrea sa le aflu raspunsul. Mi-a lasat temerea si certitudinea ca boala nu alege si ca boala este nemiloasa. Mi-a lasat sentimente de furie si neputinta. Mi-a lasat multe, multe ganduri pentru parintii pe care ea i-a lasat in urma.

Nu stiu ce fac acum parintii Anei; nu stiu cat ii consoleaza randurile trimise de atatia si atatia oameni ce le-au urmarit povestea si care le spun ca Ana lor este acum mai bine, ca este printre ingeri, ca de undeva de sus le este aproape. Sper doar ca, incet incet, sa isi gaseasca linistea. Sa afle calea de-a o simti pe Ana langa ei, chiar daca ea nu mai este acum.

Povestea celeilate Ana m-a facut sa vreau sa ma bucur si mai mult de ceea ce eu am acum. Mi-a intarit certitudinea ca lucrurile cele mai scumpe mie sunt cele pentru care chiar merita sa traiesc. Povestea celeilalte Ana este, pana la urma, una nu doar despre suferinta, durere si boala; este despre rabdare, despre iubire si despre credinta. Despre cum, daca avem ochi sa privim si sa intelegem, putem sa ne schimbam vietile prin experientele celorlalti.

Cealalta Ana va ramane si in sufletul meu….

mother_and_child_silhouette_clip_art_23538

 

One thought on “Cealalta Ana

  1. Și pe mine m-a marcat povestea Anei, și am plâns și plâng de fiecare data când revăd postarile și intradevar este o lecție de viață. Întotdeauna am admirat puterea părinților, mă uitam la pozele lor și zâmbetul nu lipsea de pe fata lor.Nu mi-am făcut niciodată curaj sa îi scriu …Poate de fiecare data emoțiile mă copleseau și mă lăsau fără cuvinte.Și în sufletul meu Ana este prezenta ❤

    Like

Leave a Reply

