Prima iesire cu cortul

Prima noapte in cort dupa 3 ani. Prima experienta a Anei cu cortul. Prima data toti trei in cort. Prima data la acest camping. Numai si numai premiere!

Abia asteptam experienta asta. Am tot pandit momentul potrivit: sa fie mai cald afara, sa fie Ana mai mare, sa treaca perioada de acomodare la gradinita… In cele din urma s-au aliniat planetele si iata ca ne pregatim de drum. Cu o zi inainte cortul, sacii, saltelele, masa si scaunele au fost duse la masina. Asa ca sambata dimineata cele 2 ore in care chiar ne-am straduit sa plecam, au trecut pline de “cacatisuri”: ba nu gaseam nu stiu ce, ba Ana voia altceva de imbracat, ba am incercat sa mancam ceva, ba sa stergem diverse alimente de pe jos… In cele din urma, fleasca deja de transpiratie, iesim pe usa.

Puteam sa jur ca Ana va dormi tot drumul pana la camping, adica vreo 2 ore jumate. Ghinion, a atipit doar 45 de minute, pe final de traseu.

Ajungem, se trezeste, si incepe balamucul cu bagajele. Cristi monteaza cortul in 30 de minute, cu asistenta, desigur!

Cort 1A trebuit sa ii dam si ei ceva de facut, altfel ne gasea noaptea cu cortul tot la pamant. Toate bune si frumoase, bagam si saltelele si le lasam sa se umfle, timp in care Ana vede, pentru prima data, cum e sa stai in cort:

Cort 13 Cort 2

I-a placut mult: s-a tavalit, a sarit, a chiuit… Chiar peste asteptarile noastre.

Plecam apoi sa mancam de pranz, la vreo 10 km de camping, la Casa Olteneasca. Mancare excelenta: ciorba de gaina, apoi rata pe varza (eu) si carne topita la garnita (Cristi), totul terminat cu o placinta cu branza si o cafea. I-am luat si Anei o portie de orez cu legume, de care nu s-a atins. In schimb, a mancat din ciorba, pana cand a inceput sa mestece in ea cu vreo 3 linguri si o furculita, apoi niste cartofi de la Cristi, niste varza de la mine, plus ceva paine.

Cort 12

Desi banuiam ca nu s-a saturat, am plecat inapoi in camping. A bagat o piersica cu zeama dulce si lipicioasa siroind pe coate si pe gat; alt schimb de haine, o baie scurt la una din chiuvetele baii comune de la camping si Ana este iarasi fresh. Si eu care speram ca va atipi de dupa-amiaza, mai ales ca nu dormise pe drum.

Cort 4

In cort nu se putea sta, venise soarele peste el. Asa ca am incercat hamacul si aproape ca adormisem toti.

Cort 3

In visele mele frumoase… Pentru ca a avut senzatia ca va cadea si, oricat am incercat s-o linistesc la loc, o tinea una si buna: “Gade Ana!”.

Bun, depasim momentul hamacului….

Cort 11Incepe joaca la groapa cu nisip, urmeaza alergatul prin camping… Pana la urma pare obosita si, cum era inevitabil, incepe criza de plans. In cort. Incercam s-o linistim, nici vorba: o tinea una si buna: “Plecam, plecam!”. O vecina binevoitoare vine la noi la cort si ne sugereaza sa-i spunem o rugaciune. Nu mai am nervi sa-i explic despre oboseala, tantrumuri, descarcari. Lasa asa!

Nu adorme deloc, in schimb dupa cateva minute de plans se linisteste si vrea sa citim.

Sa citim in cort:

Cort 5

Si langa cort:

Cort 6Si in leagan, si pe scaun. In cele din urma, decidem ca-i timpul pentru cina: de data asta a mancat multumitor cascaval cu paine. Evident, urmeaza si caca. Mergem amandoi cu ea la baie, sa o schimbam si sa facem si dusul de seara. Pana ajungem acolo, are grija sa le spuna tuturor celor pe langa care treceam sa are caca si le arata si unde-l tine.

Dupa dusul de seara, urmeaza cititul de seara: afara caldura disparuse, asa ca era racoare si bine.

Cort 10

Imi adoarme in brate si, la 20.30, era deja in cort, dormind dusa.

Cort 7

Ne luam si noi doua beri si ne bucuram de racoare, stam de vorba si ne limpezim putin capetele. Pe la ora 22.00 ne bagam in cort, langa Ana. Peste cateva minute vecinii de camping aprind focul de tabara, incep sa spuna glume si sa rada. Apoi incep sa si cante: cate o strofa din Andrii Popa si muuuuuulte refrene din alte melodii cunoscute. Cantau toti. Vreo 30 de persoane…

In cele din urma, adormim.

Era inca intuneric afara cand se scoala Ana: “Plecam, plecam!”. Se linisteste in cele din urma. Dupa vreo ora.

La 6.30 s-a trezit si a zis:”Gata!” Si gata a fost. I-am pregatit laptele si apoi afara. La gandacei pe care ii ducea intre zarzavaturi, “la mami ei”.

Cort 8

Apoi alergat, chiuit, rasete. Apoi incep vecinii sa iasa, care de prin casute, care de prin rulote… Ochi bulbucati, fete umflate. De, cine i-a pus sa cante pana la miezul noptii, cadn siau ca e un bebe mic in zona?!

Excursia o incheiem la salina Ocnele Mari. Evident, cel mai mult i-a placut sa se joace in sare, intr-un loc si asa ingradit, langa niste monumente…

Cort 9

In incheiere… A fost o excursie minunata! A fost destul de greu, pentru ca a fost prima de acest gen pentru noi toti. Daca se umplea de zeama de piersica, daca facea caca, daca se tavalea pe jos, daca manca iarba, daca isi punea nisip in cap… totul se rezolva pe loc, sau la baia comuna. Credeam ca am luat prea multe haine pentru ea dupa mine… m-am inselat. Partea buna a fost ca multe le-am refolosit dupa ce s-au uscat.

Canicula ne-a afectat pe toti, transpiratia ne siroia pe gat, dar trebuia sa o las sa isi aleaga pantalonii scurti preferati. Am constatat ca masuta nu-i prea stabila, mai ales cand puneam pe ea ibricul cu lapte si Ana misuna in jur. Ca oricat ar fi de obosita, nu adoarme chiar usor. Ca nervii ei sunt mai tari decat ai nostri.

Dar ne-am bucurat de o seara racoroasa si linistita. Si a fost atat de mult loc de alergat!!!!

Si unde mai vezi licurici zburandu-ti pe sub nas?! I-am revazut dupa ani buni… Mi-a parut rau ca Ana dormea si n-a apucat sa se bucure de micutele scantei, insa speram sa o invatam cum si unde ii poate vedea….

Leave a Reply

