De la Ana zicere

Comunicam tot mai des si tot mai bine cu Ana. Pentru ca vrea sa ne spuna diverse lucruri, pentru ca face conexiuni si pana la urma gaseste cuvintele cu care sa ne spuna ceea ce simte sau ceea ce doreste.

De cele mai multe ori, atunci cand vrea sa faca ceva singura, spune: “Tu, tu”. De vreo doua zile spune “Ana”. Si de aproape o saptamana spune “pata”, adica “fata”. Ca sa intelegem noi foarte bine, cand spune “pata” si arata spre ea, e clar ca inseamna “fata”. Dar uneori spune “pata” si arata spre petele de mancare sau de apa de pe jos, de pe haine… de peste tot.

Uneori nu poate face singura ceea ce si-a propus. Si atunci spune “nut”, ceea ce inseamna “nu pot”. Invariabil, urmeaza si cuvantul “mici”. Traducerea este: “Nu pot face asta, pentru ca sunt mica”. Si tot invariabil o asiguram de sprijinul nostru, dar si de faptul ca va face cu siguranta lucrul respectiv atunci cand va fi putin mai mare.

Un alt cuvant folosit in ultima vreme este “n-am”. Se refera mai ales la haine si incaltaminte, caci suntem intr-o perioada de schimbare a garderobei de primavara cu cea de vara, si vorbesc, impreuna cu ea si Cristi, despre ce trebuie sa mai cumparam. Zilele trecute imi tot arata talpile picioarelor si spunea “n-am, n-am”, pentru ca vorbisem despre sandale. S-au cumparat. Apoi imi arata picioarele si iarasi spunea “n-am, n-am” – vorbisem despre niste pantaloni scurti, noi. S-au cumparat si aia. Azi atingea unghiile mele date cu oja rosie si repeta intr-una “n-am, n-am”… Eh, asta va trebui sa mai astepte!

Acum imi amintesc si prima ei reactie cand mi-a vazut unghiile date cu lac rosu: “Poc!”. A crezut ca m-am lovit si am bube…

Deocamdata, putin mai greu facem diferenta intre “pece” = “peste” si “peci” = “pipi”. Dar o intrebam, folosim contexte ajutatoare, uneori verificam scutecul si… am inteles!!!!

Mi se pare extraordinara dorinta si capacitatea ei de a ne spune, prin cuvinte, gesturi, expresii, atat de multe lucruri! Cat de perfect functioneaza capsorul asta mititel, cum se invart rotitele si cat de bine reuseste sa ne faca sa intelegem lucruri la care, uneori, nu ne duce pe noi mintea! Cred ca niciodata nu voi inceta sa fiu uimita de Ana.

Leave a Reply

