Prima zi de gradinita

Posibil sa urmeze o intreaga serie de articole: a doua zi de gradinita, a treia zi de gradinita si tot asa… Nu stiu. Cert este ca fiecare zi este memorabila aunci cand este vorba despre Ana. De-as avea norocul sa-mi creasca vreo 3-4 capete pe umeri, sa am memorie si sa mi le amintesc pe toate, ce bine ar fi! Dar pana una-alta, iata pagina alba in fata, iata degete si iata tastatura.

Cum a fost prima zi.

La 6.15 i-am dat laptele de dimineata; 250 ml bauti pana la ultima picatura. Ne-a auzit foindu-ne prin camera, asa ca a deschis ochii, complet treaza. Unde ne calculasem noi timpul: ii dam laptele la 06.15, la 06.30 micul dejun si cafeaua pentru noi, la 07.00 o trezim pe ea, la 07.30 iesim pe usa, la 07.45 ajungem la gradinita, etc, etc… Iata ca la 06.30 era treaza definitiv, a coborat din pat, si-a facut alergarea de dimineata, si-a pus manusile (se uscasera – le spalasem si le uitasem pe calorifer), si-a luat carutul cu papusi si a dat cu el o tura, am imbracat-o, si-a luat pinguinul si la 07.30 eram iesiti pe usa. In 10 min. am ajuns si la gradinita… Primii… nici nu eram siguri ca ajunsesera educatoarele: ne vedeam facand o plimbare matinala pe bulevard!

Dar educatoarele erau acolo asa ca am intrat.

Am mers cu Ana in sala de clasa, i-am schimbat pantalonii si incaltarile si am lasat-o desenand la tabla.

Pe la 12.00 am dat un sms educatoarei de la grupa ei: totul era ok.

La ora 16.30 am ajuns si eu la gradinita. Rezumatul zilei: toate bune si frumoase pana la masa de pranz, cand a luat-o somnul si era cat pe ce sa pice cu nasul in farfurie (adevarul e ca duminica ne-am distrat cam bine si cam mult pe-afara, asa ca pe la ora 23.00 s-a culcat si la 06.30 era in picioare); masa de pranz si somnul de dupa au fost dificile.

Dupa ce am plecat de-acolo am mers un timp pe jos. Am reusit sa o fac sa vorbeasca, si am intrebat-o de ce s-a suparat astazi. Mi-a raspuns :”Aaaa!” cu ton suparat (asta la ea inseamna ca fie ea, fie cineva apropiat ei, a plans). Continuand intrebarile, mi-a povestit mai multe: a plans pentru ca si ceilalti copii plangeau si asta a deranjat-o. Si a fost si putin suparata pe mine (asta aflasem deja, din discutiile pe care le-a avut cu ea educatoarea si care a reusit sa mi le povesteasca la plecare).

Mi-a mai spus si ca a desenat un urs, cu urechi, ochi, nas, dar fara picioare. Nu i-au placut colegii… si nici colegele de grupa.

Dar cred ca i-a placut curtea gradinitei: la plecare am stat amandoua acolo cateva minute bune. Inflorise liliacul alb.

Bineinteles, aprecierile la adresa Anei, a evolutiei ei si a modului in care se desfasoara mi-au facut inima cat un pepene imeeeeens!!!!

Deci cartile, jocurile, dansurile, conversatiile, plimbarile…. toate, toate toate se vad, sunt acolo, in mintea, personalitatea, limbajul si sufletul Anei. Chiar si pupaturile si dormitul impreuna sunt tot acolo, in linistea, calmul si intelepciunea ei!

Ana 2

Ana 1

Ana 3

Ana 4

Ana 5

Astazi am plecat fara sa-mi iau “La revedere!”. Poate o sa mai fac asta zilele urmatoare. Pentru ca ma cunosc destul de bine si stiu ca uneori pot lua decizii radicale, pe care nu le regret, care pot parea anormale altora, dar care tasnesc din chiar adancul sufletului meu. Un gest al Anei si ne-am fi petrecut ziua amandoua in parc!

Cat despre Ana – cred ca schimbarea a afectat-o in timp. Inca de saptamana trecuta, de cand eu am inceput sa nu mai fiu toata ziua cu ea, mi s-a parut diferita. Ma strange in brate, dar parca nu la fel de des; rade in hohote, dar parca mai greu; vorbeste cu noi, dar discursurile ei atat de spectaculoase, cand noi doi stam la ca teatru, s-au rarit. Poate doar trece printr-o faza, poate s-a mai maturizat putin, poate intelege si mai multe din tot ceea ce se intampla.

Oricum, incerc sa compensez lipsa atunci cand ajung acasa si mancam impreuna, citim impreuna, facem baie impreuna, dormim impreuna.

Urmeaza marti, ziua 2….

Leave a Reply

