Ana si inotul

Decizia de a merge cu Ana la inot este una dintre cele luate de noi in numele ei; speram sa fie cat mai putine…

Am inceput aceasta activitate cand Ana era foarte, foarte mica; nu-i mare nici acum (sunt convinsa ca in ochii nostri ea va fi mereu un copil). Recunosc, la inceput am fost incantata de faptul ca va face multa miscare. In timp, am descoperit ca inotul pentru copiii foarte mici are mult mai multe avantaje. Vazute din proprie experienta, acestea ar fi:

– imbunatatirea tonusului muscular, dezvoltarea corporala armonioasa. Ana nu a fost niciodata un copil “pufos”; asa cum am fost eu. De fapt, atunci cand am vazut-o prima data dezbracata, m-am gandit ca e foarte slaba: nu avea gusa, nu avea manute rotunde, nu avea creturi la picioare. In timp, s-a dezvoltat frumos, fara a fi grasa. Acum la 19 luni si 10 zile are aproape 86 de cm si 11,700 kg. Nu o compar cu altii copii, imi place mult ritmul in care creste; sigur ca verific periodic aceste informatii, adica o data la 3 luni – cand facem vizita regulata la medic.

– inotul a avut o contributie majora, consider eu, la dezvoltarea psihica a Anei. Contactul cu apa ii aduce mereu o stare de confort, de incredere in propriile forte. O consider un copil echilibrat, cu o gandire logica; i-am acordat intotdeauna credit atunci cand a dorit sa incerce lucruri noi, sa experimenteze noi senzatii, sa invete cat mai multe despre ceea ce o inconjoara. Inotul m-a ajutat sa fac asta.

– s-a obisnuit cu un program: mergem la bazin, o schimb, ne intalnim cu instructorul, face exercitii, iese din bazin, facem dus, ne imbracam si tot asa. Este o rutina repetata doar o data pe saptamana, dar o consider foarte importanta pentru ca aduce cu ea anumite responsabilitati, obligatia de a face anumite lucruri, necesitatea de a ne misca rapid.

– inotul stimuleaza sistemul imunitar. De fapt, cu asta ar fi trebuit sa incep… Inca dinainte de a se naste, aceasta a fost preocuparea mea majora. Nu vaccinuri ca sa nu faca gripa, nu medicamente (antibioticele sunt la moda… din nou) date preventiv. Nu. Inot, fructe proaspete (mai ales de padure, cand e sezon), timp petrecut afara, homeopatie.

– imi place sa cred ca s-a obisnuit sa faca sport. Inotul este pentru ea sport, chiar daca presupune sustinerea antrenorului, chiar daca nu vorbim de competitii si medalii. Daca va decide sa faca din inot performanta, e decizia ei si noi o vom sustine. Inotul este singurul sport recomandat pentru copiii sub 4 ani. Am inteles, din proprie experienta, de ce (asta trecand peste argumentele medicale, legate de corpul lor inca fragil). Probabil ca ii vom oferi si varianta unor cursuri de dans sau de muzica, atunci cand va veni momentul, pentru ca sunt doua activitati care ii plac si a caror utilitate o vad clar, chiar daca va decide sa ramana la nivel de incepator. Daca ii va placea sau nu – va fi alegerea ei. Poate ca nu va ajunge balerina sau gimnasta – e un risc ce mi-l asum pentru ca nu doresc sa o indrept catre aceste activitati ce mi se par chinuitoare pentru un copil.

– inotul ii da ocazia sa socializeze si cu copii, si cu adulti. Uneori am prins aglomeratie la bazin si, chiar daca a fost mai dificil cu imbracat, dezbracat, dus, etc., a fost distractiv. S-a obisnuit cu vestiare, dusuri, balamuc.

– cand ramane doar cu instructorul de inot, are ocazia sa vada cum este si cand eu nu sunt la un pas distanta de ea. Chiar si acum, dupa aproape un an si jumatate de inot, e nemultumita atunci cand o predau si trebuie sa ne despartim. Este foarte posibil, insa, ca supararea ei sa vina din faptul ca urmeaza sa faca efort. Si, desigur, ca eu nu voi fi acolo sa o sustin. Insa e tare bucuroasa atunci cand imi arata ce miscari noi a invatat in apa!

– sper sa decida sa pastreze inotul ca activitate macar de relaxare, de miscare. Ceea ce invata acum ii va folosi daca va vrea acest lucru.

– eu nu stiu sa inot. Imi doresc tare mult ca ea sa invete, pentru ca inotul ii va oferi, indiferent de nivelul la care il va practica si de varsta la care il va pratica, o multime de experiente frumoase! Pe care eu le-am pierdut si regret acest lucru.

– inotul o relaxeaza: de putine ori a dormit bustean dupa curs.

– nu ii este frica de apa: nu are nicio problema daca ii curge apa pe ochi, nu se panicheaza daca este bagata sub apa. Reflexul de apnee a fost exersat si pastrat.

Cateva fotografii care ilustreaza cel mai bine evolutia Anei:

ana 3

ana 1

ana 2

ana 4

ana 5

ana 6

ana 7

ana 8

ana 9

ana 10

Leave a Reply

