Carte pentru Ana

Cu ceva timp in urma, i-am facut Anei o carte. Nescrisa. Este o carte a culorilor. Mi-a placut mult sa o fac: din coli de hartie, de diverse culori, care imi ramasesera din vremea cand eu mai aveam timp de lucru manual, de felicitari, de bijuterii impletite, de croieli si cusaturi cu fetru… de cand facea plopsorul pere si rachita micsunele; de cand se bateau ursii in coade; de cand se luau de gat lupii cu mieii de se sarutau, infratindu-se; de cand se potcovea puricele la un picior cu nouazeci si noua de oca de fier si s-arunca in slava cerului de ne aducea povesti (de la Petre Ispirescu zicere, va mai amintiti?!).

Am cautat nuante apropiate ale aceleiasi culori, texturi diferite ale hartiei, cateva printuri cu imagini din natura; a urmat partea de decupat, lipit; apoi le-am asezat, pe cat posibil, in ordinea culorilor curcubeului. Si, desigur, am cautat si un lipici bun. Cel mai bun. Acum sunt convinsa ca nu exista asa ceva: cartea trebuie plastifiata… Degetele Anei au cercetat-o si mi-au demonstrat ca cel mai bun lipici e un mit!

Dar, inainte de plastifiere, m-am gandit sa ii fac si cateva fotografii cartii, pentru ca dupa aceea se va reflecta in ea si cea mai slaba raza de lumina; in plus, mie imi place mai mult asa, naturala, fara plastic, insa daca nu ii fac un “facelift” are zilele numarate (si nu mai sunt multe).

Asadar, iata culorile:

Rosu

rosu

Portocaliu

portocaliu

Galben

galben

Verde

verde

Albastru

albastru

Indigo… spre violet

violet

Maro (din lipsa de alta culoare disponibila)

maro

Coperta

coperta

Eu as recomanda oricarei mame sa faca o astfel de carte pentru copilul ei, din mai multe motive:

– invatarea culorilor de catre copil;

– imbogatirea vocabularului copilului;

– o preocupare placuta si relaxanta pentru mama;

– ocazia de a petrece timp de calitate impreuna;

– costuri minime: cateva printuri color si, ulterior, daca e nevoie – plastifiere (asta nu-i ieftina, ci necesara).

E foarte distractiva si, daca este si copilul ceva mai mare, se poate face impreuna cu el. Eu abia astept sa o antrenez pe Ana in astfel de activitati; sper doar sa ii placa si ei!

 

Leave a Reply

