La colindat

Nu, inca n-am ajuns “asa”… Adica stiu ca a trecut Craciunul si asteptam Pastele; stiu ca suntem in 2015 (era noastra chiar!), dar daca sunt intrebata rapid in ce zi a saptamanii suntem, sau in ce data a lunii, sau cati ani am…. mda, trebuie sa ma gandesc putin (eu m-am oprit din numarat la 29 de ani).

Daaaaaar… asta-seara asa am adormit-o pe Ana: spalat, imbracat in pijamale, pus in pat eu si ea, citit poezii, Cristi a pregatit laptele, a terminat de pus rufele la uscat si ni s-a alaturat. Moment in care am stins si lumina de la baie, cea care ma ajuta sa vad ce citesc. Bineinteles, Ana statea la povesti… cu ochii cat cepele!

Deci ne-am bagat la somn iremediabil, sugerandu-i in mod foarte clar ce avea de facut: sa adoarma. Aiurea, ea dadea cartea cand la unul, cand la celalalt. Ce sa-i mai citesti, ca nu vedeam o boaba! Pana pe la jumatatea cartii stiu poeziile pe de rost. Dar pe-alea de la sfarsit nu le-am invatat, ca nu are mereu chef sa citim aceeasi carte pana la capat. Cristi ma baga pe mine la inaintare, ca cica eu i le-am citit mai des… Asa ca trebuia sa facem ceva: si ne-am pus pe colindat. Macar colinde stim amandoi. Si ce frumos am cantat pe doua voci, mai ca mi-a pierit si mie somnul! Daca as fi avut, as fi coborat din pat sa aduc covrigi, mere si nuci! Si bani, caci Cristi mereu incheie “Sorcova” cu: “La multi ani / Sa ne dati si noua bani!”. Asta e de la el, in carte nu scrie!

Cumva, totusi am reusit: mai intorcandu-se stanga – dreapta, mai tragandu-ma pe mine de par (ma apuca uneori doar asa, de un firicel, de-acolo de pe la tampla, de unde ustura pana imi dau lacrimile), a adormit si Ana!

Leave a Reply

