Scobitureli

Luni am vizionat o gradinita (a cincea) pentru ca e o alternativa de luat in calcul in momentul in care eu nu voi mai putea sta acasa cu ea. La varsta ei, cu abilitatile pe care le are deja, este o solutie mult mai buna decat angajarea unei bone. In timp vom vedea daca am facut si alegerea corecta a gradinitei. Cea vazuta luni este, de departe, preferata noastra. Si a Anei: cat pe ce sa o lasam acolo la program intreg. A stat mai mult de 1 ora in clasa destinata grupei ei de varsta, fara noi nici macar in contact vizual, cu inca un coleg (ii putem spune deja asa) si o educatoare. Abia am luat-o de acolo pentru ca voia sa mearga si in clasele destinate copiilor mai mari.

Una dintre jucariile care am vazut ca i-au starnit interesul in timpul petrecut acolo era un recipient, cu capac gaurit, prin respectivele orificii putand fi introduse bete de diferite culori.

Asa ca astazi mi-am batut capul sa ii fac o replica a respectivei atractii, acasa.

Am luat din dulap o solnita cu capacul gaurit. Perfect! O pun pe masa, o ia Ana si poc! solnita este pe podea. Bineinteles, s-a spart (din fericire) doar capacul. Cu tot cu gaurile lui perfecte…

Bun… Il inlocuiesc cu un pahar de unica folosinta. Din acesta din urma pastrez doar fundul in care fac niste gauri cu o croseta incinsa in foc (gaurile facute cu acul erau mult prea mici, cui nu aveam la indemana, asa ca…). Iau si 9 scobitori (mai trebuie sa fac, dar intai sa alimentam stocul de scobitori), le tai capetele ascutite cu o foarfeca. Apoi le colorez cu carioci cat mai atragator cu putinta. Atasez fundul gaurit al paharului de plastic la recipientul de sticla al solnitei, il securizez cu banda adeziva si astept sa se trezeasca Ana din somnul de dupa-amiaza.

scobitori

Au avut efectul asteptat! Prima tura le-a bagat de 3 ori (trebuie sa ma gandesc la o solutie si sa inlocuiesc banda adeziva, pe care a trebuit sa o desfac tot de atatea ori ca sa scot scobitorile).

Am ramas foarte surprinsa de cat de repede le-a manevrat, avand in vedere ca toata “jucaria” este mai mica decat cea cu care s-a jucat la gradinita. Desi mobilitatea degetelor cand vine vorba de adunat scobitori nu este 100%, s-a descurcat de minune.

Scobitori 2

Asadar, cu 9 scobitori, un recipient de sticla, un pahar de plastic, o foarfeca si cateva carioci si am exersat mobilitatea fina, coordonarea ochi-mana si am avut o portie buna de distractie. Siiiiii… am inceput sa facem cunostinta cu numerele. Chiar daca suntem la inceput de drum, am avut grija sa numar cu voce tare, pronuntand clar, de fiecare data cand o scobitoare zornaia in borcan.

Nivelul urmator: sa colorez diferit cate un cerc in jurul fiecarei gauri din capac, culorile corespunzand celor de pe scobitori.

Asta dupa ce rezolv “misterul” sistemului de prindere a capacului de borcan.

Leave a Reply

