Ce mai gatesc

Ca si pana acum, retetele pe care le folosesc sunt fie stiute de-acasa, fie citite pe site-ul http://www.e-retete.ro.

Putin adaptate, desigur, pentru ca mancam toti trei aceeasi mancare: mai putina sare, ceapa necalita (ci fiarta), fara carne de porc, fara piper, chili si capere (deocamdata), mai pun miere in loc de zahar, mai folosesc faina integrala in locul celei albe.

Am decis sa fim moderati in toate; niciodata extremele nu au avut rezultate bune. Asa ca da, folosesc si sare, si zahar pentru mancarurile Anei. Oricum, ea dulciuri nu mananca aproape deloc, asa ca nici nu prea mai pregatesc. Dar mananca foarte putin gem de prune, sau putina dulceata de capsune sau de trandafiri, toate facute de mama.

A inceput sa guste si castraveti murati, si varza murata.

Din toate, cate putin.

Bun, asadar notez mai jos cateva retete favorite:

mini quiche cu spanac – sunt nemaipomenite calde!

orez cu spanac – eu mai pun si rosii, ardei, frunze de telina cand fac sosul la blender;

dorada cu sos Veracruzana – oooo, cum e sosul asta…. iese bun si daca nu am toate ingredientele; il mai fac si la paste sau ficatei;

pastrav cu piper verde la cuptor – iubesc reteta asta! Cel mai mult imi place cu pastrav somonat.

– ficatei cu verdeturi Provence – reteta asta nu mai stiu de unde o am, dar e super-simpla, pentru ca tot chi-michi este facut de ierburile aromate;

salam de fructe uscate si nuci – este de-li-cios, dar mixerul meu aproape a cedat nervos. Ana nu mananca foarte mult din el, pentru ca este super-satios; si energizant, pe cuvant!

fursecuri cu scortisoara – la cat s-a invartit pe langa cuptor, credeam ca le haleste pe toate odata! Nici vorba, cred ca 1 maxim a mancat. Asta e, raman mai multe pentru noi. Sunt excelente si cu faina integrala.

salata de paste cu ton – ce aroma de toamna are ardeiul ala!!!!

Iar pentru ciorbe am mai invatat de aici un truc, astfel ca Ana mananca toate legumele: dau toate radacinoasele pe razatoare.

Iar “hit-ul” culinar de o saptamana incoace este…. salata de sfecla rosie! Dimineata – pranz – seara.

Am pe tricoul din casa o pata rosie, de la sfecla (mi-a dat din greseala peste mana in care aveam furculita cu sfecla, tocmai cand i-o duceam la gura). Nu l-am schimbat deocamdata: cand vrea salata de sfecla, imi arata pata rosie de pe tricou.

Cum s-o refuzi?!

Leave a Reply

