Conexiuni

Ana inca nu vorbeste limba noastra, dar este atat de dornica sa ne faca sa intelegem ce are de spus! De vreo 3 saptamani am observat ca, pentru a reusi acest lucru, face diverse conexiuni:

– cand ajunge Cristi acasa, de la serviciu, e in fata usii de cum aude cheia rasucindu-se; imediat ce intra el in casa, incearca sa ii dea jos haina – daca se dezbraca, inseamna ca ramane acasa, ceea ce e o mare bucurie (pentru amandoua);

– se bate cu palma pe crestetul capului – vrea sa o luam in carca si sa alergam cu ea prin casa (un minunat exercitiu fizic… e un efort chiar si sa stai cu peste 11 kg in spate, dar sa mai faci si “figuri”);

– aratatorul la gura – vrea sa manance ceva;

– se bate cu mana pe pampers – vrea la olita;

– arata spre palariile mele de paie – vrea din sifonier punga cu palariile ei (poarta cate 6 odata… e super-haioasa!!!);

– astazi a ciupit-o putin de barbie fermoarul de la polarul cu care o scot afara. Nu mi-am dat seama decat dupa masa de pranz, cand am crezut ca s-a murdarit de mancare. Ca sa ma faca sa inteleg ce s-a intamplat, mi-a aratat cosul in care eu tin multe, multe fermoare;

– tot astazi, de dimineata, la masa, am lasat-o in pijamalele cu un ren mare pe piept. Am intrebat-o unde este renul ei si, dupa ce mi-a aratat pijamaua, imi tot indica dulapul din bucatarie unde imi tin eu mirodeniile, faina, zaharul, malaiul, etc. Si mi-am dat seama ca imi arata de fapt cutia cu zahar – este o cutie veche de tabla, Jacobs, editie de Sarbatori, cu un Mos Craciun in sanie trasa de reni;

– bate cu mana in pernele de pe pat – trebuie sa ne asezam confortabil, urmeaza sa citim;

– bate cu palma in podea – trebuie sa stam pe jos, la joaca.

A inceput sa si imite foarte bine unele gesturi ale noastre:

– sufla in supa;

– pune capul pe perna si sforaie (mai mult ca sigur il imita pe Cristi).

Astea sunt cele de care mi-am dat seama si pe care mi le amintesc. Probabil au mai fost si altele pe care, din pacate, le-am trecut cu vederea.

Acum sunt mult mai atenta, incerc sa imi deschid mintea si sa prind din zbor ceea ce vrea ea sa ne spuna.

Leave a Reply

