Top 10 carti preferate (acum) de Ana

1. Detasat, conduce cartea : Primele mele versuri, poezii si cantecele

Primele_mele_versuri

Are ilustratii foarte frumoase, iar cantecelele si poeziile sunt minunate! Nici nu mai credeam ca le tin minte. Unele dintre ele mi le canta bunica-mea! Le-am cantat si recitat vreo 3 luni de zile, si-n culcare, si-n sculare, si eu, si Cristi. De putina vreme a renuntat la ea.

Partea proasta este ca mai sunt si greseli de ortografie. Din poezia “Zdreanta” lipsesc versuri.

Sursa foto

2. O carte draga mie, pentru ca aceasta poezie mi-a inseninat, de multe ori, copilaria: Povestea gastelor

aramis-povestea-gastelor-ed-2-george-cosbuc-239461Am ascultat-o de zeci de ori de pe disc, la pick-up, impreuna cu alti verisori cu care am crescut. Asta era, de fapt, distractia de dupa pranz, vara: ascultam discuri cu Povestea Gastelor, Alba ca Zapada, Elvis si Gica Petrescu.

Sursa foto

3. Imaginile sunt minunate, traducerea este insa ciudata, uneori. Ma rog, Anei ii place Bambi.

07bambi_c1_1Sursa foto

4. Una dintre cartile de inceput, mereu in actualitate: Lumea inconjuratoare

lumea_inconjuratoare_cvr_c1-page-00111_1

In aceasta carte a fost pentru prima data cand mi-a aratat cainele, atunci cand am rugat-o.

Sursa foto

5. Cartea Despre animale, cu ilustratii frumoase, design atractiv dar, din pacate, si cu greseli de ortografie.

despre_animale_cvr_c1

Sursa foto

6. Cartea Numerele – atat de mult i-a placut, incat a exploatat-o la maxim, asa ca acum mai avem doar bucati.

carti_pliante_numerele_61621_nr_01E foarte frumos realizata si foarte atractiva. Intentionez sa i-o mai cumpar o data, sa o aiba si intreaga.

7. Inca o carte draga mie: Zdreanta

regis-Zdreanta---Editie-ilustrata

O avem in 2 exemplare, caci am gasit-o si pe-a mea, de cand eram in clasa a treia.

8. La egalitate sunt doua carti cu ilustratii foarte frumoase… printre cele mai frumoase pe care le-am vazut pana acum: Cine zice “Mu”? (din folclorul copiilor) si Puisorul melcului (Grigore Vieru).

cine_zice_mu_biblionSursa fotopuisorul_melcului_biblion

Sursa foto

Aparute la o editura din Republica Moldova, tiparite in Italia, au versuri amuzante si usor de memorat.

9. Si am inceput si lecturile in limba engleza cu Musical Christmas, o carte pe care si eu o citesc si o ascult cu mare placere!

9781409585831-musical-christmasSursa foto

10. Ultima carte, dar nu in topul preferintelor; am lasat-o ultima pentru ca nu i-am facut poza (inca): Baloane de sapun.

Este o carte foarte frumoasa, cartonata, si o am de prin 1982 parca. A fost a mea, iar acum o (re)citim cu placere amandoua!

Cartilor de mai sus li se alatura si altele: cu animale (salbatice, domestice), cu pasari, cu flori, cu… fel de fel. In plus, nu pot uita cataloagele de la Lego si Coccodrillo – mama, ce iubite, rasucite, rupte, colorate, citite au fost! In cate seri nu am citit listele de preturi de la Lego!!!

Iar acum, pentru prima data a iesit afara cu ceva din casa: revista Pap tot, numarul din decembrie. Citim revista asta zilnic, cu sfintenie. Am invatat retetele pe de rost. Nu mai suport nici sa o vad. E rupta, colorata, patata de mancare… Din cand in cand mai rupe din ea cate o foaie si o arunca la cos singura. Dar e parca prea groasa revista asta!!!!

Cam atat deocamdata. Lista ramane, totusi, deschisa!

Leave a Reply

