Cantec de leagan

Mi-a placut mult un singur cantec de leagan, pe care l-am cautat, l-am gasit si l-am invatat pentru Ana. Este acel cantec din “Dumbrava Minunata”, filmul care imi aminteste mereu de copilarie. Undeva, spre final, Zana Inchipuirii se transforma in mama Lizucai si o ia in brate, si o alinta, si o leagana, cantandu-i. Ei bine, despre acest cantecel este vorba:

“Nani-nani, copilita,
Draga mamei garofita,
Ca mama te-a legana
Si pe fata te-a spala
Cu apa de la izvoare
Ca sa fii rupta din soare.

Nani-nani, dragulita,
Creste-ai ca o garofita.
Sa fii nalta, trestioara,
Alba ca o lacramioara,
Blanda ca o turturea
Si frumoasa ca o stea!”

Melodia este extraordinara, iar textul mi se pare desavarsit. Asa cum multe lucruri au fost in vremuri de care nici nu ne mai amintim sau, si mai rau, de care nici nu vrem sa mai stim.

Ceea ce am aflat apoi mi s-a parut interesant: cantecul de leagana face parte din volumul Poezii populare ale romsnilor Partea II: Doine si hore, adunate si intocmite de Vasile Alecsandri. Din 1908! Cartea intreaga este aici

Leave a Reply

