10 lucruri pe care ma bucur ca le-am facut pentru Ana

1. Ma bucur ca am tinut-o in brate. Cand a plans, cand doar a scancit sau cand era foarte linistita. Am tinut-o pentru a-i alina durerile provocate de colici si, mai apoi, de cazaturi si lovituri. Cand a fost plictisita si voia o plimbare gratis prin casa pentru ca ea inca nu mergea. Cand avea nervi. Cand am avut eu asa o mare, mare, mare pofta sa o tin (cam tot timpul, dar ma mai si abtin) si sa o morfolesc si sa o gadil.

2. Ma bucur ca (am inceput sa) am si mai multa rabdare. Cand vrea sa urcam si sa coboram scara rulanta de cateva ori. Cand vrea sa traversam o trecere de pietoni de cateva ori, doar ca sa treaca printr-o balta uriasa. Cand tine mancarea in gura cateva minute si apoi o scuipa prin casa. Cand trage fata de masa cu totul: cu farfuria cu ciorba, cu paharul cu apa (sau vin, dupa caz).

3. Ma bucur ca am recitit poeziile din copilaria mea. De zeci de ori. La orice ora. Despre asta voi mai scrie, pentru ca este vorba despre cartea ei preferata.

4. Ma bucur ca am inceput sa mancam si noi mult mai sanatos. Culinar, stateam bine si pana acum, insa de cand mancam cu totii la aceeasi masa, consumam si mai mult peste, si mai putin zahar, si mai putina paine, si mai multe fructe, si mai putina sare.

5. Ma bucur ca dormim impreuna, in acelasi pat. Toti 3. Poate garsoniera minuscula in care stam este, pana la urma, marele nostru castig.

6. Ma bucur ca am alaptat-o. A fost o perioada extraordinara. Trecand peste beneficiile aduse sanatatii ei, dar si sanatatii mele, alaptarea ne-a apropiat incredibil de mult. Momente intime, de multa liniste, care inca imi lipsesc.

7. Ma bucur ca am putut spune “da” cand era mai usor sa spun “nu”. Da, are voie sa bage mainile in coca pentru fursecuri. Da, se poate juca cu ceasca in care mai era zat de cafea (care zat era apoi peste tot prin casa si pe ea). Da, are voie sa mangaie pestii inainte de a-i baga eu la cuptor. Da, are voie sa mature prin camera, desi asta inseamna mult mai mult timp pentru curatenie pentru mine.

8. Ma bucur de fiecare data cand ii cumpar cate ceva. Cu greu ma hotarasc, dar ceea ce ii cumpar este lucrul care mi-a fost mie cel mai drag dintre toate. In ultima vreme, cartile sunt in top. Si am descoperit unele pe care si eu, adult, le citesc cu mare placere.

9. Ma bucur ca, datorita ei, am descoperit lucruri uimitoare. Carti minunate, jocuri placute, activitati interesante, oameni care gandesc la fel ca si mine. Si facand toate acestea pentru Ana, le facem, de fapt, pentru noi; si noi crestem odata cu ea.

10. Ma bucur mult de tot ca am facut, amandoi, acest copil. Ma bucur si mai mult ca este ea si nu altul.

Leave a Reply

