Cum ne distram in baie

In fiecare seara avem ritualul de baie: umplem cada aproape jumatate si Ana are liber la balaceala. Cred ca doar in cateva seri (pe care le pot numara pe degetele de la o mana) a avut alt program.

Are jucarii de plastic: rate, pisici, dar si cateva recipiente gaurite care, a descoperit ea, bagate in apa scot bolboroci. Mai are un delfin care da din coada, dar nu a fost asa o mare atractie cum sperasem.

Dar, ca sa mai variem totusi programul, i-am adus intr-o seara un castron cu faina. Tot cauta ea sa isi bage mainile prin respectiva punga din dulap, asa ca am ales momentul petrecut la baie pentru a-i satisface aceasta curiozitate. Si in plus, era si foarte usor de curatat.

S-a distrat bine, a imprastiat-o peste tot adica.

Baie 2

Apoi am citit pe un blog al unei mamici din SUA (nu am salvat link-ul, dar il gasesc eu) despre o alta activitate pe care a propus-o baietelului ei de vreo 4 anisori, dar pe care am vazut-o ca fiind foarte potrivita pentru Ana.

Am avut nevoie de o tava de briose, colorant alimentar si spuma de ras. In fiecare cupa a tavii am pus spuma, iar apoi am colorat-o. Rezultatul final l-am prezentat copilului, la baie. A fost foarte incantata: intai s-a manjit peste tot cu spuma rosie, apoi si-a pus in cap putina spuma verde, si cand a auzit ca are liber la manjit peretii…. a avut de lucru, nu gluma!

Baie 1

Ambele activitati sunt de repetat sau de incercat si cu alte “ingrediente”: in loc de faina voi folosi malai sau zahar, iar culorile spumei de ras pot fi in diferite combinatii.

Este foarte atractiv totul pentru Ana, deoarece are ocazia sa atinga texturi noi si diferite fata de ceea ce atinge in mod obisnuit intr-o zi oarecare. Simtul mirosului este si el stimulat pentru ca faina uda are miros de coca, iar spuma de ras miroase a parfum. In plus, faina uscata are alta textura fata de faina uda. Culorile ii stimuleaza vazul si usor, usor, intelege diferentele dintre ele.

Orice activitate noua pune la treaba creierul, creeaza noi experiente, noi amintiri si, in acest fel, neuronii sunt in plina expansiune. Si foarte important: nu pateaza!

Asadar, invatam si ne distram sau invers!

Leave a Reply

