Brazii nostri

Pana la urma am impodobit doi brazi si o coronita.

Primul a fost 87% hand-made. Am gasit pe-acasa un vechi suport de flori, impletit; se cojea pe-afara, asa ca m-am gandit sa-l resuscitez putin. Cumparasem din timp si pom-pom, doua pungi pline. Pistolul de lipit cu silicon statea gata incarcat in cutia cu ustensile, asa ca i-am pus pe oameni la treaba.

WP_20141205_024

Rezultatul a fost foarte frumos: am petrecut timp impreuna, Ana si-a exersat calitatile artistice si nu numai, iar bradutul a fost foarte reusit. L-am agatat in geam, la bucatarie.

Pentru Ana a fost atat o experienta senzoriala, pentru ca a atins si a ales cu grija cativa pom-pom pe care apoi ii lipea Cristi de suport, a avut parte de putina activitate hand-made si a vazut si rezultatul final.

WP_20141205_077

Dar si mai important a fost pentru ea noua activitate care i-a pus creierul la lucru prin tot ceea ce a facut. A fost si o experienta care, petrecuta alaturi de noi, a mai pus o caramida la relatia copil – parinti, ceea ce mi se pare extraordinar!

Apoi am impodobit si un brad natural. Anul trecut, cand ea era inca foarte micuta si dormea mult, am lucrat noi un brad: dintr-o creanga uriasa pe care o primisem eu in piata de la un vanzator ce-a indragit-o pe Ana, plus inca doua crengi cumparate de Cristi; le-am legat bine pe toate trei, le-am mai tuns, le-am mai ajustat, le-am pus intr-o vaza mai solida si gata bradul.

Anul asta, n-am mai repetat povestea, pentru ca Ana trebuie sa participe la tot ce se intampla in casa. Si era o munca destul de complicata pentru ea. Asa ca am cumparat un brad. Cum garsoniera in care stam este minuscula, trebuia sa fie unul mic, sub 1 m. Am tot cautat prin piata unul deja taiat, dar destul de bogat in partea de sus, pentru a o taia si a o folosi doar pe aceea. (Mi-am amintit de filmuletul cu Mr. Bean cand, in Ajunul Craciunului, taie varful bradului din centrul orasului). N-am avut noroc. Asa ca am cautat pe la Mr. Bricolage, intr-o plimbare cu Ana. Trecem pe langa 2 tiruri cu brazi taiati si ajungem la cei in ghiveci. Gasim ce ne trebuie, dar ce facem cu ghiveciul imens (era si mare, si greu, si riscam sa aducem in casa melci, furnici si altele asemenea cum am citit ca au mai patit-o unii). Acum e momentul ca ecologistii sa pregateasca pietrele: i-am rugat sa ne scoata bradul ales din ghiveci, sa-l spele si sa-i taie radacina.

Bun… Bradul soseste acasa (eu l-am rezervat, Cristi s-a dus sa-l ia), il fixam in suport si haide sa-l impodobim.

WP_20141215_001

Initial, cand l-a vazut Ana asa infoiat, s-a cam dat nitel inapoi. Dar a prins repede curaj. L-am impodobit in mai multe reprize, cu pauza de masa, schimbat de scutec si altele asemenea. L-a pipait, l-a mangaiat, s-a uitat cu atentie la ornamente (sunt sigura ca si-a “notat” cateva), si apoi si-a continuat programul obisnuit: cu rasfoit de carti, cu scos paiele colorate si imprastiat prin casa, cu alergat de la usa de la intrare pana la usa de la balcon (adica de-a lungul intregii garsoniere). Si cum fugea ea asa, deodata in dreptul bradului ramane fara frane, da sa se opreasca si nu prea poate, iar solutia gasita a fost sa se tina de un clopotel din brad. Solutia a mers pentru Ana, care s-a redresat instantaneu, insa clopotelul a cazut pe jos, cu zgomot care a spus totul. Nu s-a spart in intregime, poate fi reparat, dar clinchetul cristalin a disparut pentru totdeauna… Eh, doar un clopotel… Adevarat, era lucrat si pictat manual, cumparat de la un micut atelier din Vilnius, dar ce mai conteaza?!

WP_20141219_012

Avem ornamente in majoritate lucrate manual: de mine, de prieteni, de mesteri romani si straini. Am gasit intr-o cutie si cateva globuri si le-am pus si pe ele.

Pe usa am prins o coronita. M-a ajutat si Ana la impodobirea ei: fie mi-a dat in mana conuri, ghinde si batoane de scortisoara pe care m-a ajutat sa le si innod.

WP_20141219_006

Ei, acum am descris destul de detaliat cum am impodobit noi casa de Craciun si Anul Nou.

PS. Azi am luat si vasc, dar nu i-am mai facut poza si lui. L-a agatat Cristi de aplica de pe tavan. Am avut emotii putin, credeam ca o sa cada… Atunci i-as fi facut o poza, parol!

Leave a Reply

